Problemen met betalen via IDEAL / ING

Laatst bijgewerkt: Oct 30, 2014 04:08PM CET
Problemen met betalen via IDEAL / ING
Onlangs is er een beveiligingsprobleem in webbrowsers ontdekt, waardoor ING heeft besloten om alle betalingen van consumenten te weren, die de benodigde beveiligingsmaatregelen nog niet op hun PC hebben genomen, en dus via een niet goed beveiligde verbinding contact maken met iDEAL.

Hoe los je het betalingsprobleem op?
ING adviseert consumenten om het gebruik van ‘SSL 3.0’ in hun webbrowser uit te schakelen, zodat betalen via iDEAL weer mogelijk is. 

Als je deze pagina opent, zie je of SSL 3.0 bij jou is ingeschakeld. De volgende melding wordt dan weergegeven:

"Warning! Your browser supports SSLv3. To disable SSLv3, follow the instructions below."

Op dezelfde pagina staat uitgelegd hoe je SSL 3.0 uit moet zetten, maar we leggen het voor de meest gebruikte browsers uit in het Nederlands:

Internet Explorer

Om SSL 3.0 uit te schakelen in Internet Explorer op een Windows Vista computer of nieuwere versie, schakel je ‘Gebruik SSL 3.0’ uit in het ‘Geavanceerd’ tabblad onder je Internet Opties. Dit doe je als volgt:
  1. Klik rechtsboven op het tandwieltje in Internet Explorer en kies ‘Internet Opties’.
  2. Klik op het ‘Geavanceerd’ tabblad.
  3. Zet ‘Gebruik SSL 3.0’ uit.
  4. Klik op ‘OK’.
Chrome in Windows
Je kunt SSL 3.0 in Chrome niet uitzetten, maar je kan Chrome wel vertellen om het SSL 3.0 te gebruiken. Dit doe je als volgt:
  1. Ga naar de snelkoppeling op je desktop en klik met je rechtermuisknop. Zit jouw snelkoppeling in je taakbalk? Klik dan hierop met je rechtermuisknop en klik vervolgens nogmaals met je rechtermuisknop op ‘Google Chrome’.
  2. Klik op ‘Eigenschappen’ in de vervolgkeuzelijst. Je ziet nu een menu met eigenschappen. Ga naar het tabblad ‘Snelkoppeling’. Klik in de ‘Target’ box en zet je muis helemaal achteraan de tekst en zet er een spatie in. 
  3. Kopier dan het volgende en plak dit daarin: --ssl-version-min=tls1
  4. Klik ‘OK’ onderaan het schermpje.
  5. Herstart Chrome: sluit de browser af en open het opnieuw.



Contact

supportdesk@directwonen.nl
http://assets2.desk.com/
false
desk
Wordt geladen
seconden geleden
een minuut geleden
minuten geleden
een uur geleden
uur geleden
een dag geleden
dagen geleden
info
false
Ongeldige lettertekens gevonden
/customer/nl/portal/articles/autocomplete